fredag 28 maj 2010

Döm döm drömmare

Det är lite rörigt i mitt huvud nu, men av den trevliga anledningen att många roliga saker händer. För det första så har jag lyckats skaffa mig sommarjobb som däcksman på ett gäng turistbåtar som åker runt i Karlstad, Solabåten. Jag ska sälja biljetter, guida och vara skeppsråtta/skaffa mig sjövana hela sommaren. För det andra så kommer Filmörnen allt närmare, och jag kan nu avslöja att jag sitter som jurymedlem i år. Fatta vad stort. För fem år sedan (sjukt hur tiden går) var jag en fjunig liten gymnasieelev som besökte festivalen för första gången, sedan skrev jag en uppsats om den, blev medlem i styrelsen, var konferencier - och i år är jag alltså en fjärdedel av juryn. Det ska bli så spännande och roligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så peppad att jag drev igenom ett special-inslag om nämnda festival i dagens radio. Vill du lyssna (klart du vill!) så gör det här, vi börjar ca 07:44 in. Jag och Ina idag (mycket duktig och inspirerande tjej förövrigt!)

Det verkar helt klart som om grejer ordnar sig till det bästa, vilket de har en tendens att göra, dock är det alltid lika underbart när så sker.. Nu ska jag bara skriva färdigt de sista hemuppgifterna så att jag kan hämta ut min examen, så kommer jag snart vara en helt färdigbakad kulturvetare, på väg ut i den stora världen. Walkin' on sunhsine...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar